Conducerea / Contact / Echipa / Editura / Fil. Craiova USR     








Poezie

        de Ionuţ Orăscu

cântec de tristeţe

lui Lucian Suchici

prietene

fără să ne dăm seama noi petrecem acelaşi mort

fără să ne dăm seama jucăm la aceeaşi masă

în oraşul cu mulţi idioţi

unde jiul trimitea doar ce avea mai împuţit

unde sforăitul aiuritor ne făcea să ne pierdem minţile de la zi la zi tot mai mult

în oraşul ăsta

prietene

ai cântat prima dată cântecul mizeriei şi al disperării

adevăratul cântec al mizeriei şi al disperării

dar ce ştiam noi despre asta

tot ce contează acum e paharul ăsta de cafea şi cearcănele de sub ochi

şi fetele care-şi plimbă coapsele

pe lipscani

sau în rovine pe dezrobirii

de unde îţi scriu eu

unde frigul îmi trage pătura de pe picioare

unde joaca şi sinuciderea se confundă

iarăşi despre fete

ele au ochii mari ca butoanele liftului

ele ne învaţă adevărata

lecţie a tradiţiei

lecţia cărnii

lecţia feselor reci ascunse sub tradiţia socialistă a blugului

lecţia sânilor şi noua perspectivă asupra filmului italian

lecţia sexului pe fugă şi noua perspectivă asupra existenţei

lecţia imperfecţiunii prin dunga nebronzată lăsată de bikini

şi multe alte lucruri despre care se vorbeşte prea puţin în

oraşul ăsta plin de idioţi

în fiecare cântec al tău prietene o lebădă îşi frânge gâtul

în fiecare cântec se dezbracă ea

femeia cu un sân

superba femeie cu un sân

ultimul anotimp

am visat cu fraţii mei

la ruşinea domnişoarelor

la gecile lor ieftine cumpărate din sucpi

fetele superbe

venite de la maglavit sau de la cetate sau de la moţăţei

pe atunci nu aveam bani să le ducem la film

tot ce puteam să le oferim era iubirea noastră stelară

ooo

dumnezeule

cum mai blestemam

pe atunci femeile nefardate

am dispreţuit-o pe marina pentru că

a refuzat să se culce cu noi

apoi am scos fiecare pumnalul şi ne-am înjunghiat unul pe altul

de ruşine

despre ea s-a scris cel mai frumos vers

s-a spus că era aşa frumoasă

că pietrele din urină erau cristale

şi multe ale tâmpenii juvenile

pe atunci fiecare orgasm făcea subiectul unui poem

şi am văzut că e bine

a doua zi am făcut lumea

şi am văzut că e bine

a treia zi ne-am sinucis

şi am văzut că e bine

marina

limba minţii noastre alunecă şi acum melc

pe sfârcul tău

şi lasă o dungă argintie

până jos aproape de bazin

în ziua aia subraţul îţi mirosea superb

te dăduseşi cu deodorantul tău

dav cu aromă de castraveţi

eu ţi-am împrumutat odată un tricou

tu mi-ai dat o eşarfă

eu nişte pantaloni scurţi

tu o umbrelă

tu te-ai spălat cu periuţa mea de dinţi şi eu cu a ta

şi te-ai rănit

că a mea avea peri mai tari

şi ţi-a curs un pic de sânge de la gingie

şi când te-am sărutat erai aşa sărată că parcă nu erai tu

şi până să ne dăm seama ne-am mutat împreună

şi eu în fiecare dimineaţă îţi citesc din sandu muşina

seara privim seriale

şi-mi place să te aud cum le comentezi

nu eşti foarte inteligentă marina

dar aveam în acel ultim anotimp

sentimentul că ne lipsea ceva că nu mai iubeam nimic

că am spus atât de multe tâmpenii care nu erau ale noastre

că ni se scârbise de noi înşine

şi de asta te-am înjurat şi pe tine marina

nu din vina ta

era mai mult o chestiune de fond

dar pe atunci tu erai frânghia

şi gâtul nostru mirosea ca tine

câteva fragmente din viaţa pariorului

1

la primul descălecat

pariorul îşi alese locul masa şi scaunul

undeva la mare distanţă de fereastră

de lume de tot ce era afară

aproape de baie

de unde venea un miros de măruntaie de peşte

şi de unde pariorii ieşeau cu solzi pe ghete

2

pariorul nu mai era sigur de nimic

nu mai avea încredere în nimeni

cu mâna stângă ţinea pumnalul sub tăblia mesei

cu mâna dreaptă îşi scria biletele

într-o zi se îmbătă

preacurvi

îşi ucise calul doar ca să se dea în spectacol

şi se trezi după două zile

şi mai nenorocit şi mai nesigur

3

şi parcă îl văd şi acum pe parior

cum se ridică în picioare

şi răstoarnă scaunul de metal

ca să atragă atenţia

şi începe

fraţilor patru nopţi am băut şi am pariat cu voi

dar acum mi-a venit dor de femeia mea

şi mă întorc acasă

iar ceilalţi îl aplaudă cu lacrimi în ochi

ca şi cum ar fi spus ceva

ce ar fi vrut ei să spună

şi-l privesc cu admiraţie

dar şi cu invidie

dar şi cu răutate

şi parcă i-ar reteza beregata aia de nenorocit

4

în ziua când ai plecat

erai îmbrăcată în blugii tăi puţin şterşi

care îţi dădeau o formă perfectă feselor

şi în bluziţa ta de mătase verde-închis

cu un tiv de dantelă neagră

cercei nu aveai

erai tunsă bob

aşa ai rămas în mintea mea

niciodată nu o să te uit

5

am purtat rujul tău roşu

în barba mea

timid şi temător

căci pe atunci bătrânii erau aspri

pedepsele grele

şi sigur m-ar fi gonit

6

m-am întors seara acasă obosit

am mâncat o tigaie cu carne sleită

m-am apropiat şi ţi-am spus la ureche

iubito

cât ai adormit

cafeaua a dat în clocot

7

ecoul străbătea zi de zi tot mai tare

risipiţii şi dobridorul şi maglavitul

şi speria lişiţele de pe balta huniei

s-au tras clopotele la mănăstire

dar despre toate acestea nimeni nu poate spune un cuvânt

Nr. 06 / 2019
Şedinţa Comitetului Director al  Uniunii Scriitorilor din România din data de 18 aprilie 2019

Concurs de burse de creaţie literară pentru tinerii scriitori iniţiat de Uniunea Scriitorilor din România

Festivalul de Poezie „Patrel Berceanu”

Calendar al scriitorilor din Filiala Craiova a USR

Gândirea comme il faut. La noi ajută, antifrastic, I. L. Caragiale
de Gabriel Coşoveanu

Premiul Naţional de Poezie „Lucian Blaga“, ediţia a III-a, 2019

Blaga şi Clujul
de Adrian Popescu

Săvîrşeşte lucruri socotite minore (1)
de Gheorghe Grigurcu

Un pas mic, dar periculos
de Nicolae Prelipceanu

Stimate tovarăşe Ion Traian Ştefănescu,
de Mihai Ghiţulescu

Lenin – tătucul lui Stalin şi „ochii albaştri ai Revoluţiei”
de Cristian Pătrăşconiu

Ciorba vrăjitoarelor
de Dumitru Ungureanu

Un Don Quijote cu trăiri de pustnic rus
de Simona Preda

Visele şi călătoriile
de Daniela Micu

Băsmuind postmodern la „Paştele Cailor”
de Gabriel Nedelea

Corporalitate
de Gabriela Gheorghişor

Literatura după 9/11
de Alexandru Oraviţan

Episoade reale şi fantastice
de Aura Dogaru

Fluiditate stilistică şi estetizarea emoţiei în poezia lui Eugen Barz
de Mihaela I. Rădulescu

Iubiri nepământene

In memoriam Micaela Ghiţescu

Poezie
de Valentin Talpalaru

Poezie
de Ionuţ Orăscu

Două inimi
de Haricleea Nicolau

Casa mea-i un cântec
de Daniela Firescu


de Dante Maffia

Strategii de disociere în criza identităţii
de Gabriela Rusu-Păsărin

Monsieur Karenin
de Vesna Goldsworthy

Lui Gregorian sufletul i s-a scurs prin degete în culori
de Cătălin Davidescu

© 2007 Revista Ramuri