Conducerea / Contact / Echipa / Editura / Fil. Craiova USR     








Vara Poeziei la Teatru

        de Nicolae Prelipceanu

călătorul neobosit

iar acum toate stau şi aşteaptă aşteaptă aşteaptă

într-o margine se zăreşte cel pe care-l visează toate acestea

numai ele nu-l văd toate acestea nu-l văd şi nu-l simt şi nu apare prea clar nici el

paşii noştri s-au şters unul câte unul un drum câte un drum

căile pe care crezusem că vom fi trecut nu mai sunt

nici însoţitorii noştri nu mai sunt bâjbâim singuri cuci pe o cale fără sfârşit

care începe într-un loc ascuns al fiinţei noastre secrete şi se desfăşoară

ca un covor deloc roşu în faţa noastră amăgindu-ne să o urmăm

că altfel nu se poate

şi chiar nu se poate se vede se simte se aude se pipăie se miroase şi se şi se

şi se duce mereu cu un pas cu un drum înaintea noastră şi noi după ea după el

că nici eu nu mai ştiu cum e mai bine ea el amândoi sau noi toţi

pe calea fără întoarcere

de unde vom reveni în forme ameliorate sensibil şi fără să ştim

că am mai trecut vreodată pe-aici prin aceste grădini uscate şi prin aceste

încăperi părăsite şi pe lângă aceste ruine cenuşii

care se prăbuşesc încă şi încă peste umbra noastră în mişcare

şi o ascund acolo sub pereţii lor putrezi ca să se ştie că am fost

ca să ştie numai aceste ruine povestea călătorului neobosit

şi absent de la călătoria sa pe care n-a început-o dar o urmează

n-o continuă dar merge înainte fără să ştie fără să vrea

dintr-un impuls

necunoscut al altcuiva poate al şi mai altcuiva

în orice caz aşa nu mai merge aşa nu mai poate continua

strigă el şi gesticulează ca nebunul în timp ce se scufundă câte un milimetru

câte un milimetru câte o secundă câte un minut câte un mileniu

în cenuşa despre care mulţi spun că e chiar a lui

sunt chiar fostele lui oase zdrobite şi fosta lui carne din care emanau

chiar şi poeme şi nu se mai terminau nu exista altă soluţie

decât să le dai foc şi lor şi lui iată-l pe calea sa pe lângă ruine sub ele ascuns

9 iulie 2012

Nr. 08 / 2012
Colocviile „Ion D. Sîrbu” – 2012

Dragi colegi din Craiova
de Virgil Nemoianu

Împotriva dictaturii lui Caliban: I.D. Sîrbu și onoarea intelectualilor din România
de Vladimir Tismăneanu

Corabia, călătorii și vâslașii
de Gabriel Chifu

Din Jurnal (2011)
de Gabriel Dimisianu

Pagini de jurnal (26)
de Gheorghe Grigurcu

Dintr-o haltă părăsită
de Cassian Maria Spiridon

Ceea ce rămâne
de Adrian Popescu

Sisif, un blestem românesc
de Nicolae Prelipceanu

Tînărul Adrian Alui Gheorghe sau amintiri de marți despre Cenaclul de Luni
de Nichita Danilov

„Jertfele” scriitorului (II)
de Nicolae Oprea

Locuința poetică a zeului
de Paul Aretzu

Un text care s-a scris singur
de Ioan Lascu

„Identități precare”
de Constantin M. Popa

O mașină (literară) pentru viitorul imediat
de Ioana Dinulescu

Paradoxul bibliotecarului
de Daniela Firescu

Atât de direct, și totuși enigmatic
de Gabriel Coșoveanu

O biografie altfel
de Gabriela Gheorghișor

Lumea fără priviri
de Florea Miu

Vara Poeziei la Teatru
de Gabriel Chifu

Vara Poeziei la Teatru
de Horia Gârbea

Vara Poeziei la Teatru
de Nicolae Prelipceanu

Vara Poeziei la Teatru
de Paul Aretzu

Vara Poeziei la Teatru
de Cristian Liviu Burada

Vara Poeziei la Teatru
de Ionel Ciupureanu

Vara Poeziei la Teatru
de Nicolae Coande

Vara Poeziei la Teatru
de Bucur Demetrian

Vara Poeziei la Teatru
de Ioana Dinulescu

Vara Poeziei la Teatru
de Mihai Ene

Vara Poeziei la Teatru
de George Popescu

Nicolae Sava
de Mircea Bârsilă

O poetă uitată: Elena Farago
de Octavian Soviany

Poezie
de Ioan Radu Văcărescu

Viaţa ca o… paradă (vol. I)
de Jean Băileșteanu

Luiza îl invocă pe bunicul mort
de Corin Braga

vitrina cărților
de Nicolae Coande

O sticlă de plastic cu cântic de greieri
de Iulian Caragea

Mihai Cimpoi sau esența Ființei românești
de Tudor Nedelcea

Grigorian Rusu, o perspectivă a realităţii
de Cătălin Davidescu

Revista Argeş sub semnul exigenţei creatoare
de Ioana Dinulescu

FESTIVALUL NAŢIONAL DE POEZIE „NICOLAE LABIŞ“, ediţia a XLIV-a, 2012

Calendar al scriitorilor din Filiala Craiova a U.S.R.

Poeme
de Tony Hoagland

© 2007 Revista Ramuri