(Cvartet bivalv antedatat din trăirea câmpenească pe pedale mea culpa prin natura naturans)
Tacă-se pe veci veselele mele gâşte de muze cântătoare:
mă încumet să compun natură moartă cu pepene şi mare
mai mult pepene galben şi pâine mai mult un infante ucigaş cadavru
prin crăpătura radioasă ce-a apărut în inima tânguitoare:
era o zi de trei lustri de iunie, îţi aminteşti?, şi chemam
chemam pe oricine putea să asculte anunţul meu de altar
ca strigăt otravă în tumultul de leandri roz străjuind autostrada.
când se coboară acolo unde miros reziduuri moi de păşune pentru vite,
vreau să ţi-o povestesc.
Aşadar a fost cam acum douăzeci de ani a fost
în amestecul de august când vreascurile se duc la răcoare
când geambaşii de pepeni au ridicat însângerată
o felie iute greu veştejită (ca pe un) trofeu macabru
din cauza relei înţelegeri a neînelegerii sensului arhaic de marketing primitiv
ştii, scumpa mea, de crăpătură şi pepene de ca nimeni mai nătâng e
şi era tăietură de ţeastă tribală sau scalp chel de prostituată neagră
era tivită cu albitură ca un dos de salamidă congelată
sau verzuie ca burta de şopârlă spintecată era era în fine materie făcută
bucăţele, vomitată,
semincioarele atârnând păreau sprintene furnicuţe iubitoare de ţârâituri
în timp ce fac speculă de măruntaie de burtă de şopârlă asta era
risipite moi pe pământ
mai alb vierme ce înaintează pe asfaltul lipicios printre rahaţii
de pescar în trecere
iată pe acest compus se răspândeşte aspră duhoare de staul.
Ce mai rămânea atunci din vacile tale sacre, prostuţă fetiţă? Şi totuşi
şi totuşi asta ne înfierbânta.
Ce mai rămânea din teatrul tău, al celor patruzeci Gopi în fugă de cele două-trei-mii de degete ale lui Shiva? Iubire,
iubire, câţi suntem, câte braţe, câte picioare, câte urechi, câte feţe! Ele
păşteau asasine pe margine din exces de precauţie, cu privire inocentă, de aşteptare, iar
a mea
a mea tristă legendă, cu a mea tristă reputaţie proastă, se risipi pe-aici în o sută
de ochi ai Famei.
Învelită-n stufărişuri, eroină de capă şi de spini ca ipocriţii
de Pagi cu mantale ce-am văzut, despre mine s-a născut legenda infamă
şi o sută de spade
şi mulţi tineri au încercat să străbată stufărişul
o sută de ani pătrunzând limbii trandafirii ai Aurorei cu înălţări puternice
de zori, se-nţelege
însă rugii îi reţineau ca şi când ar fi avut şi ei
mâini şi cleşte şi mulţi, mulţi pe care vraci maniacali îi cultivau şi se agăţau
şi mureau cu toţii ca nemernicii! Ah, arcane iubirilor forţate! Iar ea în somnul
artificial cu
gura încleiată centenară molfăia:
O seceră de lună aspră:
gumă arabică de casă, ce ştii de asta?
Chef de sabie mârlănească a unui calif
trezeşte în mine simţul răsurilor.
Păsărea turtită ce te faci de cuib?
Astfel cu nesimţire socotea silabele în acel moment frumoasa adormită asasinată
şi-a fost cumplit a fost cumplit cu-adevărat şi după o sută de ani de morţi căsăpiţi, iată, ea se trezi singură.
Şuşotitul morţilor mei în sfârşit tăcea.
Îţi spun povestea văduvei negre.
Pe urmă voi traversa bariera imunitară a rugilor şi a fost şi a fost
grav jupuită tânăra doamnă mâna ce apucă
un ciorchine negru zdrobind în prostie fragilele prăzi
zemoase de-acum neobosită neapărată îşi ducea pădurea la gură.
Scuipă cu drăgălăşenie din ciorchine, în ciorchine strecura vertical
neagra licoare vertical de-a lungul mânuţei albe
acea dulce acidulată şiroire de drupă strecura preludiu barbă-albastră
al nenorocirii zaharisite: umflată, violacee, monodică
invidie a zeilor. Ca să ţină la adăpost de ocările soarelui.
Prin urmare o ştiai lungă şi tu prin vara morţilor
ca despre cel ce aiurea şi-a făcut luna ticăloasă doică
sub privirile tuturor
pe alte drumuri, peste alte drumuri, decât acolo,
printre acei tovarăşi de ospeţe la ora şapte ce dănţuind jucând am fost cu mine
am fost
cu toţii de acord,
când desfăceam smochinele pentru a le lipi în albumul
cu figurine în timpul slujbelor negre ale stăpânilor noştri şi după-masă
în haină cu coadă
sângerândă
mergeam la popicărie
cu poştaşul jurnalistul şi chiriaşul şi anchetatorul.
Aşadar acum, deşi amanetată, clonez în cuvinte amăruiul câmp ce mă scaldă, huzurul e bine totuşi cu interdicţia superstiţioasă de descărcare abuzivă
din Tavor în Tabor ori oraculare
de vane schimbări chinezeşti (îţi aminteşti comedianţii?): nu:
acum urâta şi iubita să stea cu tine numai cu tine în imaginea imanentă
să stea cu tine în toate deşeurile mirositoare covor de mângâieri mirositoare ori coji
de măsline uscate şi
capere şi dealuri şi greieri şi culmi golaşe, să stea cu tine, numai cu tine, cântec
Că viaţa asta am iubit-o pentru tine
Mobělă făptură generoasă,
leşinai la nesfârşit
pe părul tău trandafiriu.
Preţul vieţii ta-
le nu-nsemna nimic pentru mine:
te întorceai mereu ca şi-nainte,
inabordabilă tuturor, în afară de mine.
Astfel asediul semnelor supravieţuitoarei companii mă îmbăta: cu ea,
am devenit complet nătângă.
Cu obişnuita hămesită fericire în câteva zile, dar luminoase şi lichide, încercai să renasc de jos
în acest stufăriş plin de broaşte păienjenişuri seculare şi fără sărut de făt-frumos. Încinse mănunchiuri de ciorchini
de sacrificiu îmi aduceai şi cupidoni de mare mi-am văzut mâinile
în sfârşit agăţându-mă pe mine agăţată de pământ, cărnurile dilatate şi damf de flori
flori cărnoase în ciudate
accente cam aproximative, respectuoase şi erau cupole ca brioşele, calde,
genunchii mei îndoiţi
m-am văzut pe mine însămi fericită între ferigi printre ferigi supravieţuitoare, sunt
un stejar uriaş cu frunzuliţe dantelate străluceam ca ele la înrudire în timp ce trenul
la răscruce atinge pe Excelenţa Sa iar floricele iubirile sunt frumoase de muşeţel şi
garofiţă şi totul pe pământ mişuna ca o îmbuibare în familie: uneltire ascunsă,
uneltire de corzi, hazardată uneltire, şipci tranşate
resturi de lemn-dulce, cu nesfârşită blândeţe stricai tu probele, îmi plăteai
mântuirea la negru,
depuneai în favoarea mea. Cu lentă devoţiune, un pic leneş ca totdeauna,
îmi puneai lac de mare la unghiile picioarelor, ca atunci când schimbai
noaptea divinităţile.
Asediul semnelor tale mă îmbăta: cu tine am devenit în totalitate adevărată.