„Am întâlnit doi artiști români în viața mea: un sculptor și un pictor. Sculptorul
l-am întâlnit acum o jumătate de secol, pe când eram tânăr student la Paris. L-am întâlnit în casa unei doamne căreia îi plăcea să fie înconjurată de oameni deosebiți. Sculptorul care a dispărut de curând, la o vârstă aproape centenară, era Brâncuși, marele Brâncuși care, alături de Medara Rosso, este fără dubiu cel mai mare sculptor european de la impresioniști încoace.
Când l-am întâlnit pe Brâncuși trebuie să fi avut aceeași vârstă pe care o are Mirea astăzi, celălalt artist pe care am avut prilejul să-l cunosc și care m-a învățat să iubesc viața și arta. Ca și Mirea, Brâncuși era slab și osos și tot ca Mirea avea părul de culoarea sării și a piperului, care îi flutura în bătaia vântului în timp ce ochii te iscodeau cu o privire arzătoare.
Ca și Brâncuși, Mirea lucrează cu delicatețe și cu aceeași miraculoasă răbdare. Într-un anume moment, întreaga sa inspirație pare că se descarcă în arabescul unei culori pure. Astăzi, deși încă încrezător în puritatea absolută a culorii, Mirea încearcă să cuprindă puritatea odată cu toate aspirațiile sale într-o parabolă a anotimpurilor care se schimbă de la primăvară la toamnă. Observă primăvara ce se anunță odată cu venirea cocorilor în luna Mai, care odată ajunși cad extenuați de atâta drum. Și din nou, vede aceiași cocori toamna, la ora plecării, brăzdând cerul de un albastru curat.
Alteori pictura lui Mirea este plină de cântecele și ciripitul lor, de trilurile unei melodii fără sfârșit ce taie noaptea în două.
Secolul nostru este cel al marilor zboruri, deși noțiunea zborului de pasăre a început să dispară și a trecut ceva vreme de când, în Italia, nu mai avem decât foarte rar vești despre aceste zboruri.
De aceea și sunt recunoscător lui Mirea care, prin pictura sa de o asemenea profunzime și simplitate, ne-a făcut să simțim din nou poezia naturii, simbolurile sale heraldice vor transmite generațiilor viitoare mărturii despre miracolele timpurilor noastre.
Veneția 1965