E doar un mod de-a fi exact cu tine însuţi
îi răspundea tânărului din faţa uşii.
De când soţia lui murise (patru ani) în fiecare zi
acela venea la uşa lui raporta şi pleca. De patru ani în fiecare zi
pe aceeaşi bicicletă acelaşi mesaj ora exactă
doisprezece zero trei
înscrisă pe ecranul ceasului-pulsar expus în catedrala oraşului din apropiere
căci se spune că acest ceas ar avea cea mai mare precizie şi
c-ar fi primul care măsoară timpul prin emisii radio din afara planetei
de undeva (ani-lumină!) unde o stea dispare
sau ceva în genul îi explicase tânărului.
Apoi dintr-odată n-a mai venit. Bicicleta n-a mai apărut.
Doar ceaţa groasă cât un pumn de frivolităţi.
Şi nici un alt om nici măcar o umbră primprejur
s-o întrebe s-o roage să se ducă să-i spună el să fie cu sine însuşi.
Dar când doisprezece zero trei? Fusese era va fi? A fost vreodată?
Toate celelalte ceasuri se pot înşela iar noi zărim de fapt doar
prea-târziul nostru o permanentă umilire
straturi de linii cruste de linii: cum ele acoperă trupul şi
braţele şi sânul şi am zice că astea-s trupul şi braţele şi sânul dar nu
doar cruste de linii peste rana vie care e sânul unei femei.
Oricând ai întoarce capul femeia
tot mai îndepărtată în pielea sa
iar în casa lui ceasurile-şi dădeau ochii peste cap
ajungeau la doisprezece zero trei
şi tot de-atâtea ori femei apăreau cu chipul soţiei lui şi tot atâtea cât ceasurile
trupuri siluete dungi goale! prin casă
pe scări în fotoliul ei pe patul lor
ca o caligrafie a morţii vulgară! îşi spunea
vulgar cum
atâtea cicatrici şi purulenţe întărite tot cresc şi cresc şi se expandează
şi cum cresc
ele ne digeră încet încet punctul alb al
ochiului
îl micşorează îl încordează:
punctul alb al privirii până când
implozie!